.


5.02.2010..

pagini..mama akan disemadikan untuk selamanya..aku pegang tangan, badan dan kaki mama..sejuk.

aku dan adikku sama2 tolong memandikan mama. seperti hari2 lalu tapi..kalini mama tidak bernyawa..

aku mengucup dahi mama buat kali terakhir..insan yang amat ku sayang telah tinggalkan aku sekeluarga untuk selamanya..

aku tak dapat tahan air mata walaupun semalaman aku menangis..

saat jenazah arwah mama diusung untuk dimasukkan ke dalam van mayat..aku lihat..terlalu ramai orang dikawasan rumahku..tak pernah aku lihat seramai tu pada satu2 masa..aku bersyukur kerana ramai yang memberi penghormatan buat kali terakhir untuk mama..

tiba di tanah perkuburan..jenazah mama telah dimasukkan.saat ditimbus tanah, hatiku sebak. tak dapat aku gambarkan perasaan aku masa tu..

pagi jumaat yang mulia...mama tercinta selamat dikebumikan..

talkin dibacakan..air mata ku berguguran lagi..

aku dan keluarga meninggalkan jasad mama disitu..sesungguhnya aku harus pasrah dan reda dengan ketentuan ilahi..sampai masa,aku pun akan pergi untuk ikut mama..

mama..akan ku pegang amanah mu..aku akan menjaga adik2..semoga mama tenang dan damai disana..sesungguhnya aku percaya..Allah lebih sayangkan mama sebab tu Allah taknak biarkan mama tanggung derita lama2..

anak2 mama dan ayah terlalu sayangkan mama..

Your Reply